Vanligvis vil CTRL + + tastene kunne brukes for å øke størrelsen, og CTRL + - for å redusere den.
Har du hjul på musen, kan du bruke CTRL sammen med hjulet for å justere størrelsen. På Mac kan du bruke CMD + + og CMD + -.
Uke | Startdato | Sluttdato | Frist | Sted | Språk |
---|---|---|---|---|---|
På forespørsel | - | 25.08.2013 | Hele landet, Hele landet | Norsk |
Uke: |
Startdato: På forespørsel |
Sluttdato: - |
Frist: 25.08.2013 |
Sted: Hele landet, Hele landet |
Sted: Hele landet, Hele landet |
Språk: Norsk |
Trykk her for mer info |
Lukk |
|
|||||||||||||||||||||||||
Læremål:
KUNNSKAPER:
Kandidaten:
- kan redegjøre for hvordan IKT kan påvirke undervisningssituasjonen
- kjenner til hva et LMS er og hvordan det kan brukes pedagogisk
- kan redegjøre for hvordan digitale tester kan brukes i vurdering, både formativt og summativt
- kan utforme gode digitale tester med spørsmål av høy faglig og konstruksjonsteknisk kvalitet
- kan analysere kvaliteten på en digital test
- kan planlegge IKT-baserte læringsaktiviteter som setter studenten i sentrum
- kan planlegge, utvikle og gjennomføre et helhetlig undervisningsopplegg som gjør bruk av IKT
FERDIGHETER:
Kandidaten:
- kan skrive en blogg over tid og bruke den til refleksjon om egen undervisningspraksis
- kan kommentere andres blogger
- kan lage digitale tester med et variert spekter av spørsmålstyper og kan bruke bilder, lyd og video som stimuli i spørsmål
- behersker avansert funksjonalitet i et testverktøy og kan utnytte dette kreativt til å skape nye læringssituasjoner
- behersker ulike Web 2.0-baserte verktøy og tjenester
- kan produsere små faglige videosnutter og inkludere på en blogg
GENERELL KOMPETANSE:
Kandidaten:
- er bevisst på bruk av IKT i både planleggingsfasen, læringsaktiviteter, vurdering og etterarbeid
- er bevisst på forholdet mellom vurdering, læringsmål og læringsaktiviteter
- kan sette digitale tester inn i en større pedagogisk og didaktisk sammenheng
- kan forvalte digitale tester og spørsmål over tid og tilrettelegge for gjenbruk
- kan beskrive og formidle gode undervisningsopplegg til andre med ulike digitale medier
- kan sette teknologi og IKT inn i en pedagogisk og didaktisk sammenheng og knytte opp til anerkjente teorier og modeller
- er bevisst på hvordan innføring av IKT og ny teknologi kan føre til endringer for læring, vurdering og undervisningspraksis
- er klar over etiske forhold ved bruk av IKT i læring
Innhold:
Pedagogisk og effektiv bruk av læringsplattform (LMS). Vurdering med spesielt fokus på digitale tester. Hvordan lage gode spørsmål. Formativt og summativt bruk av tester. Bruk av Web 2.0 i undervisningen. Produksjon og gjenbruk av digitale læringsressurser. Videoproduksjon.
Les mer om faget her
|
||||||||||
Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg. |
Se flere kurs fra ITfag www.hist.no (52)
Les mer / Påmelding Kontakt oss